Bramka umożliwia przesłanie elektronicznych wersji deklaracji VAT, CIT, PIT, NIP, ZAP, PCC, SD, IGH, PT, FIN, PSD, CBC, CRS, FAT, OEG, ORD, SPW, WZP, WZS, DRA do systemu e-Deklaracje oraz pobranie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO).
Przed wysłaniem dokumentu należy go podpisać w programie otrzymanym wraz z zestawem do podpisu elektronicznego. Początkowy plik xml deklaracji zmieni wówczas swoje rozszerzenie na xsades.
Grupy sekcji:
1. Wprowadzanie danych
Przycisk „Prześlij dokument” otwiera okienko dialogowe, służące do wskazania podpisanego dokumentu. Akceptacja wyboru rozpoczyna proces przesyłania dokumentu do systemu e-Deklaracje.
2. Filtr podglądu
Filtr operujący na datach wysyłki powiązany jest z tabelą prezentującą przesłane do tej pory dokumenty. Dzięki niemu wyodrębnić można operacje z określonego przedziału czasu.
3. Tabela wysłanych dokumentów
Tabela zawiera wykaz przesłanych dokumentów w okresie zgodnym z filtrem podglądu. Kolejne jej kolumny prezentują następujące dane:
– Data i godzina wysłania
– Nazwa pliku
– Numer referencyjny – numer, pod którym dokument został zarejestrowany w systemie e-Deklaracje
– Status – numer kodowy aktualnego statusu przesłanego dokumentu
– Opis statusu – słowny opis aktualnego statusu
4. Operacje na zaznaczonym rekordzie tabeli
Przycisk Aktualizuj status / Pobierz UPO
Po przesłaniu dokumentu, system e-Deklaracje zwrotnie przekazuje nadany numer referencyjny, kod i opis nadanego statusu. Dane te, uzupełnione o datę wysyłki oraz nazwę pliku, wędrują do tabeli wysłanych dokumentów.
Numer referencyjny, status oraz opis statusu nie są generowane przez program Krawiec. Program odbiera te dane z systemu e-Deklaracje i nie ma wpływu na ich treść.
Mało prawdopodobnym jest, aby pierwszym otrzymanym statusem był status 200 informujący o poprawnym przyjęciu deklaracji. Zapewne będzie nim status:
301 – Dokument w trakcie przetwarzania, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
302 – Dokument wstępnie przetworzony, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
303 – Dokument w trakcie weryfikacji podpisu, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu
Przycisk służy zatem do sprawdzenia i pobrania aktualnego statusu, zaznaczonego w tabeli dokumentu.
Aktualizację należy powtarzać do czasu otrzymania jednoznacznego statusu informującego o błędach lub poprawnym przyjęciu dokumentu, przykładowo:
403 – Dokument z niepoprawnym podpisem
200 – Przetwarzanie dokumentu zakończone poprawnie, pobierz UPO
Otrzymanie statusu 200, otwiera okienko edycyjne zapisu pliku UPO. Urzędowe Poświadczenie Odbioru przesyłane jest przez system e-Deklaracje jako plik xml i stanowi potwierdzenie przyjęcia dokumentu.
Dokumenty, które nie otrzymały statusu 200, traktowane są przez US jako niezłożone.
Przycisk Usuń
Usuwa zaznaczony rekord tabeli.
Usunięcie rekordu odbywa się lokalnie i nie ma wpływu na pobrane UPO, czy dane zapisane w systemie e-Deklaracje.