Pracownicy dodawani są analogicznie jak kontrahenci, podczas wprowadzania dokumentu (np. rachunku do umowy o dzieło) lub bezpośrednio, z poziomu sekcji Kontrahenci, zakładki Sekretariat.
Aktywuj konto syntetyczne
Kiedy dodajesz kontrahenta, w planie kont automatycznie tworzone jest dla niego konto analityczne. Miejsce, w którym to konto powstanie określane jest poprzez wybór Nadrzędnego konta syntetycznego (pozycja z listy rozwijanej), w oknie dodawania kontrahenta.
Domyślnie, program podpowiada syntetykę dla odbiorców i dostawców.
W celu aktywacji konta syntetycznego dla pracowników, przejdź do edycji planu kont (zakładka Księgowość, następnie Ustawienia dla edytowanego podmiotu, sekcja Plan kont) i wybierz właściwe konto. W poniższym przykładzie klikamy konto 230 Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń
i automatycznie przechodzimy do jego edycji. Oznacz konto jako Rozrachunkowe i zapisz zmiany.
Dodawanie pracownika
Od tej chwili, dodając pracownika, masz możliwość wyboru właściwej syntetyki dla jego konta analitycznego.